Verslag 1 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dionne en Elmy - WaarBenJij.nu Verslag 1 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dionne en Elmy - WaarBenJij.nu

Verslag 1

Blijf op de hoogte en volg Dionne en Elmy

04 November 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw-Zeeland, 30/10/2014 - 01/11/2014
Amsterdam-Singapore-Whangarai

En toen was het eindelijk 30 Oktober. De grote dag waar wij al een jaar naar toe leven.
Vandaag is onze droom reis naar Nieuw-Zeeland begonnen. Vanmorgen vroeg opgestaan om voor de spits op Schiphol te zijn.( Wat bij Elmy uiteraard niet gelukt was maar dit zijn we allemaal gewend toch..?:P) Nog even met zijn alle wat gedronken en toen gedag zeggen..en wat is dat toch vervelend. Ik weet het het is maar 5 weken dat we weggaan, maar ik ben net een zacht ei dus toen ik mama,papa en mijn lieve vriendje gedag ging zeggen kwamen de tranen. Gelukkig waren ze zo weer weg, maar toen was het tijd om te gaan boarden en ons echt voor te gaan bereiden op een hele lange vliegreis. 13 uur vliegen naar Singapore en daarna nog 10 uur naar Nieuw-Zeeland. Gelukkig hadden we lekker eten in het vliegtuig en zaten we vrij ruim. Helaas kon ik niet goed slapen, en toen ik eindelijk sliep ( voor mijn gevoel had ik 3 uur geslapen), was ik na een half uur al wakker en toen zaten we dus pas op de helft van de vlucht naar Singapore.. We hadden nog 16 uur in een vliegtuig te gaan. Ik bleef mezelf maar voorhouden dat ik het voor een goed doel deed en dat ik gewoon moest volhouden!

Gelukkig hebben we de tweede helft beter kunnen slapen en ging het een stuk sneller. Uiteindelijk waren we dan ook in Nieuw-zeeland in ons hotel. En ja toen konden we niet slapen!

De volgende ochtend onwijze jetleg! HELP het voelde of we uit de nachtdienst waren gekomen maar dan een tikkeltje erger! Gelukkig was het weer vandaag wel echt heerlijk. Lekker lente weer. We werden opgehaald door een taxi die ons bij het autoverhuur bedrijf zou brengen. Eenmaal hier aangekomen kregen we uitleg over de auto en toen ging het echt beginnen!
De auto was kleiner dan we dachten we hebben niet heel veel ruimte als onze tassen erin staan maar goed zoveel doen we er denk niet in behalve slapen.
Eerst even tanken en toen op weg naar Whangarei. Het was erg wennen om links te rijden en ik denk dat we dat nog wel een paar dagen zullen hebben. We hebben soms ook een paar automobilisten die ons geërgerd aankijken, daar trekken we ons maar niks van aan.
Sabine je had gelijk die ruitenwissers maken bij ons ook overuren terwijl de zon gewoon schijnt. De wegen zijn goed om op te rijden en alles staat echt super goed aangegeven. We zijn al even naar de Whangarai falls geweest welke erg mooi waren. Rond een uur of half 7 zijn we aangekomen op de eerste camping. Whangarai falls Holiday Park. dit ziet er erg leuk uit. Alles is gezamenlijk wat het ook erg gezellig maakt. De lokale bevolking is ook erg vriendelijk.

Wij gaan nu lekker slapen want we zijn aardig moe van alles. Morgen gaat ons avontuur
weer verder.

Groetjes van ons uit het verre Nieuw - Zeeland.

• 04 November 2014 - 23:40

Mama Hannie:

Ha lieve meiden, Wat leuk om jullie eerste verhaal te lezen. Fijn dat de vliegreis goed verlopen is en dat jullie goed overweg kunnen met de auto. Had niet anders van jullie verwacht!! Links rijden lijkt me inderdaad effe wennen. Gewoon rustig aan doen en laat de rest maar wachten. Het lijkt me heerlijk om 5 weken rond te toeren en maar te zien wat op je pad komt. Geniet ervan. Hopelijk gaat het zonnetje ook nog lekker schijnen. Liefs mama Hannie xxxxxxxxxxx

• 05 November 2014 - 00:16

Mama Jolanda:

Hoi meiden.. wat fijn dat het nu gelukt is om jullie verhaal te plaatsen. Gelukkig gaat het goed met jullie en zijn jullie al wat gewend aan het links rijden. Hoop dat het slapen in de auto ook goed gaat. Geniet van de mooie en leuke dingen die jullie in deze tijd tegenkomen. En zoals mama Hannie ook zegt ... ik hoop dat het zonnetje ook gaat schijnen. Heel veel plezier dikke kus. Liefs mama jolanda en natuurlijk ook van pap..xxx

• 05 November 2014 - 10:15

Annemiek Dirven:

Hee Meiden,

Super leuk om jullie verhalen zo te kunnen lezen. Maak er een mooi avontuur van en geniet van alles.
    Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal. Ik ga jullie volgen:)

Liefs uit Ghana

• 05 November 2014 - 11:20

Oma Lenie:

Wat fijn meiden dat we jullie avontuur weer kunnen volgen. Zo te zien hebben jullie een leuk campertje waar je de komende weken mee vertoeven het zal wel wennen zijn want het is niet ze groot maar zo als jullie zelf zeggen het is maar om te slapen. Ik hoop dat het een mooie reis wordt waar jullie na afloop met plezier naar terug kijken. Meiden we gaan jullie volgen kijk weer al uit naar een volgend verhaal, geniet wees voorzichtig en van ons een hele dikke kus, Opa en Oma.xxx

• 05 November 2014 - 11:49

Sabine:

Haha grappig he die ruitenwissers! Straks heb je dat in Nederland weer opnieuw hihi!
    Leuk om te lezen hoe jullie je aan het installeren zijn daar! Geniet er lekker van! XXX

• 05 November 2014 - 12:46

Willeke :

Wat heb je het leuk beschreven dionne wat een onderneming leuk reisverslag hoor wehouden het bij succesbeiden veel pplezier xxx gr wil en paul xxx

• 05 November 2014 - 13:55

Marijke En Hans:

Hoi,

Wat leuk zeg dat jullie ons op deze manier op de hoogte houden van jullie belevenissen. We zijn toch allemaal benieuwd hoe het met jullie gaat. En zo te lezen lossen jullie het als het even niet zo lekker loopt perfect weer op.
    We kijken nu al uit naar het volgende verhaal. xxx