Verslag 4 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dionne en Elmy - WaarBenJij.nu Verslag 4 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dionne en Elmy - WaarBenJij.nu

Verslag 4

Blijf op de hoogte en volg Dionne en Elmy

08 November 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw-Zeeland, 08/11/2014
Wellington-Picton-Abeltasman NP

Zo daar waren we weer maar nu vanuit het Zuidereiland. Het Noordereiland heeft tot nu toe nog niet heel veel indruk op ons gemaakt, maar we weten ook wel dat we het leuke gedeelte met wat we echt heel graag wilden zien nog komen gaat.
Om op het zuidereiland te komen was nog een hele opgave. We hadden een paar dagen eerder de boot al geboekt omdat deze snel vol kan zitten. 18.00 uur zouden we de boot hebben 17.00 uur moesten we er zijn. We waren er alleen wel al wat te vroeg.. toen kregen we dus te horen dat de boot geannuleerd was en dat daar een mailtje over gestuurd was. Nou nee die was dus niet verstuurd, stonden we daar. Toen kwam de boottocht wat een HELL!! Ik was er al een beetje bang voor maar Elmy zei: ''Dionne dit is zo een grote boot daar kan je nooit last van hebben''. Zo eigenwijs als ik ben toch maar een tabetje ingenomen. We zaten nog geen half uur op de boot en toen begon de ellende al. Ik zag nog net niet groen volgens mij. Gelukkig was ik niet de enige die ik er last van had Elmy en een aantal andere van de passagiers hadden er ook last van. Ik was ook blij dat de 3 uur varen voorbij waren. Toen moesten we nog een camping zoeken in het donker. Nu had ik voor de grap een filmpje moeten maken van Elmy en mij. Er liepen zoveel beesten op de weg waar we van schrokken dat het leek of we de ergste horror film zaten te kijken! Uiteindelijk een camping gevonden en toen we in de ochtend wakker werden maakte dat alles weer goed! wat een uitzicht! Een mooi blauw meer aan de voet van een berg echt super!! en de zon scheen!
Ja jullie lezen het goed. We hebben de zon gezien vandaag. Het ene moment lig je te vernikkelen van de kou met een muts/sokken enz op, het andere moment loop je in je korte broek met een hemdje. Nu gaat mijn voorkeur toch wel uit naar die korte broek en hemdje dus laten we hopen dat de zon hier blijft schijnen.

Vandaag zijn we naar Abel Tasman gereden. Wat een geweldig uitzicht heb je hier. Dit was nou echt een leuke weg om te rijden. Heerlijk langs een blauwe zee, zonnetje erbij. Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij Marahau en hebben we hier een wandeling gemaakt. Waar we uitkwamen bij mooie baaien! GEWELDIG!
Ook zijn we vandaag weer even naar een I-site geweest waar we informatie hebben gevraagd over de omgeving. Hier hebben we een glacier hiking geboekt. Ik ben benieuwd! Hopen dat dit wel door kan gaan.

Nu staan we een keer op een wat luxere camping en kunnen we eindelijk na 2 dagen weer lekker douchen Moet je ervoor betalen!! Betaal je veel geld voor de camping komt dat er ook nog bij. Maar ik moet toch echt douchen dus daar heb ik het geld wel voor over! Ook hebben we maar even een was gedraaid zodat we weer schone kleding hebben.

Wij gaan lekker slapen dus ik zeg tot het volgende verslag!

Groetjes van ons!!














  • 08 November 2014 - 17:27

    Jolanda (mams):

    Weer heerlijk jullie verslag gelezen. Dikke kus mam en pap

  • 08 November 2014 - 19:07

    Mama Hannie:

    Ha lieverds, Wat een avonturen! Gelukkig geen beest op je motorkap gehad. Vervelend dat jullie misselijk waren op de boot. Is niet fijn. Maar zodra je voet aan wal zet is het meestal zo weer over. Wat heerlijk dat het zonnetje schijnt en dat jullie leuke dingen kunnen doen. Dat is genieten. Ben een beetje jaloers op jullie. Kus mama Hannie.

  • 09 November 2014 - 19:00

    Annemiek Dirven:

    Hallo meiden,

    Leuk om weer iets van jullie reis te lezen. Hopelijk gaan jullie de zon meer zien, zou wel leuk zijn!
    Balen van die boot, hopelijk de laatste keer dan.

    Geniet lekker verder:)

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw zeeland!

Nog een paar weken en dan met een camper Nieuw-Zeeland ontdekken!

Recente Reisverslagen:

02 December 2014

verslag 10 laatste

25 November 2014

Verslag 9

21 November 2014

verslag 8

18 November 2014

Verslag 7

13 November 2014

Verslag 6
Dionne en Elmy

Actief sinds 21 Maart 2013
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 8484

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2014 - 05 December 2014

Nieuw zeeland!

22 Maart 2013 - 14 April 2013

Thailand!

Landen bezocht: