Verslag 7 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Dionne en Elmy - WaarBenJij.nu Verslag 7 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Dionne en Elmy - WaarBenJij.nu

Verslag 7

Blijf op de hoogte en volg Dionne en Elmy

18 November 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Nieuw-Zeeland, 16/11/2014
Lake wanaka -Queenstown - milford sound - dunadin

Kia-ora allemaal. Oftewel goedendag in het Maori.
Hier weer even een update.
We hebben het 2 dagen even rustig aan gedaan daar we allebei even erg moe waren. Zelf zag ik ondanks alle mooie dingen die we zien het even niet meer zitten maar dat is weer voorbij. Ik denk dat de vermoeidheid een grote rol speelde. Ik zit ook onder de muggenbeten die maar niet stoppen met jeuken en ben eigenlijk continue misselijk van het autorijden..bochtje links, bochtje rechts, heuveltje op en heuveltje af. Haha

Maar we hebben in die twee dagen natuurlijk wel weer mooie dingen gezien. We zijn vanaf Franz Josef naar queenstown gereden. Onderweg zijn we naar de Thunder Creek falls geweest en hebben we een stop gemaakt bij de bleu Pools in Otago.

In Queenstown hadden we weer geen mooi weer, dus zijn we naar de skyline geweest. Hier zijn we met een gondola naar boven gegaan en zijn we wezen lugen dit is eigenlijk een soort rodelen.
16/11 zijn we weer een stukje terug gereden naar Lake Wanaka waar we een super ervaring hebben meegemaakt!!! We zijn wezen Skydiven..en wat was dat gaaf zeg!! Echt ik heb er geen woorden voor. De vrije val vond ik het gaafst de snelheid waarmee je naar beneden valt wauw!. Uiteindelijk ging de parachute open maar toen kon ik toch echt niet meer zo genieten. Ik werd ineens zo misselijk.. Pff gelukkig alles binnen kunnen houden haha zou wat zijn! Maar was toch blij dat ik weer met 2 benen op de grond stond. Volgens mij zag iedereen het aan me en Elmy had me ook nog nooit zo wit gezien! Heb er eigenlijk de hele dag een beetje last van gehad. Elmy vond het juist andersom. Die had erg last van haar oren tijdens de vrije val en toen de parachute open ging werd dat pas minder. Na onze skydive ervaring hebben we een erg lang stuk moeten rijden om in Milford Sound te komen.

In Milford Sound (17/11) hebben we een boottocht gedaan door de fjorden.. Ik had genoeg Tabletten tegen de misselijkheid ingenomen en meegenomen en het heeft gewerkt..ik ben niet misselijk geweest. Nou moet ik zeggen het was ook wel erg rustig water! En nog een voordeel ik hoefde niet auto te rijden want dat wordt afgeraden met die medicatie haha sorry Elmy! De boottocht was erg mooi,we hebben zeehonden gezien op de rotsen en pinguïns die in het water zwommen. Vanuit Milford Sound zijn we doorgereden naar Invercargill (18/11) maar hebben onderweg niet heel veel gezien.

De volgende dag (19/11) naar Dunedin gereden waarbij we tussendoor een aantal stops hebben gemaakt. Waaronder bij Surat bay. En we zijn blij dat we hier gestopt zijn..op dit strand zouden zeeleeuwen zijn, maar dat werd op wel meer stranden gezegd waar we heen zijn geweest. Toen we eraan kwamen zagen we niks en ik had echt al weer zoiets van kom we gaan. En ineens roept Elmy "jaaaa er komt er een uit het water!!" En ja hoor daar kwam die wat een groot beest zeg. Hij kwam recht op ons af..later zagen we dat er mensen achter hem liepen dat hij daarom onze kant op kwam. Na een poos ging hij het water weer in maar zagen we dat hij ons wel heel snel volgde. Nou toen heb ik het wel even op een rennen gezegd want wij zijn nooit zo snel als zo een beest. En ik wil daar geen ruzie mee! Haha ik scheet bijna in me broek heb nog nooit zo hard gerend. En toen dacht ik waar in onze hardloopster kan toch niet dat ik voorop ren.. nee die lag languit in het zand omdat ze weer eens gestruikeld was.

Wat ons opvalt en aardig goed bevalt is het verkeer hier in Nieuw-zeeland. Iedereen houdt zich aan de snelheid. Je ziet ook bjina nergens politie of flitspalen. Als er een langzaam voertuig voor je rijdt zoals een vrachtwagen gaan ze even een beetje naar links rijden of ze geven met hun knipperlicht aan dat je er langs kan om in te halen, hoe sociaal is dat!! In de bochten staat aangegeven hoe hard je mag en er zijn in de bergen overal passing lane waar je dan even kan inhalen. Soms voel ik me hier net een vrachtwagen chauffeur of motor rijder die zwaaien bij ons op de weg altijd naar elkaar als je elkaar tegen komt. Dat gebeurt hier onder de mensen met en spaceship, altijd even dat handje omhoog.

Hoop dat jullie het weer leuk vinden om te lezen en tot het volgende verslag!

  • 18 November 2014 - 05:32

    Willeke:

    Wat een geweldig verhaal weer dionne en kan me goed voorstellen dat jullie moe zijn hoor van al die indrukken en al dat rijden en onder nemen jullie hebben prachtige foto.s ook steeds geniet ervan dien wij ook van jullie verhalen xxx

  • 18 November 2014 - 08:12

    Nicole:

    Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien!! Heel leuk om te lezen allemaal!! Ben erg benieuwd naar jullie vele foto's. Heel veel plezier nog... enne ik ga donderdag de nacht in dan bellen we ff! Xxx

  • 18 November 2014 - 08:24

    Jolanda....mams:

    Hoi meiden,,, leuk om jullie belevenissen weer ff te lezen. En te begrijpen dat julllie soms doodmoe zijn jeee jullie doen nog al niet wat..skydiven, ,,,,ppfff bizar wat en lef!!!! zo maken jullie nog al wat mee. Hahah.... Een zeehond op je hielen hebben en Elmy languit op het strand ik zie jullie helemaal voor me,,,
    Jammer van dat misselijk zijn, wagenziek was je al als we de Cauberg in valkenburg opreden. Nou meiden af en toe een lekker rustig dagje nemen en genieten. Wij genieten van jullie prachtige foto's en verhalen! XXX

  • 18 November 2014 - 11:56

    Daphne & Lana:

    hej hej Meiden!!

    Wat een avonturen!!
    En dat ski diven zo stoer!!!
    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben!!
    En wat gaaf dat iedereen zo sociaal op de weg is... Kunnen wij nog wat van leren!!


    Nog een hele fijne tijd!! Geniet geniet voor je het weet zijn jullie weer thuis in het koude natte Nederland

    een hele dikke kus van Lana!!

    Liefs Daphne

  • 18 November 2014 - 13:11

    Oma Lenie:

    Hallo Dionne en Elmy we hebben weer genoten van jullie verhalen wat maken jullie veel mee en wat een prachtige foto,s. Jammer Dionne dat je zo vaak misselijk bent maar wat je moeder al zij dat heb je altijd al gehad weet je nog in Frankrijk als we boodschappen moesten doen een weg met 98 bochten wat was je misselijk. Wat een beest hé zo, n zeeleeuw zou er ook hart voor weglopen. Fijn dat jullie het naar je zin hebben en ook het auto rijden dat het meevalt. Geniet van alle mooie dingen maar doe het rustig aan want je zullen ook wel erg moe zijn van alles. Dionne heel veel groetjes van ons dikke kus.

  • 18 November 2014 - 13:24

    Marijke:


    Dat jullie lef hebben is inmiddels wel duidelijk ha ha Maar Sky-Diven!!!! Jeetje dat moet je ook echt maar durven. Maar jullie DOEN het gewoon! Wij genieten hier elke keer weer van de spannende verhalen en de mooie foto's.
    Een dagje rust tussendoor is echt wel nodig als ik zo lees wat jullie allemaal al gedaan hebben.
    Het liefst natuurlijk op een warm strand ha ha.


  • 18 November 2014 - 19:56

    Mama Hannie:

    Lovely ladies, Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen. Onvoorstelbaar wat jullie in zo'n korte tijd allemaal zien, doen en DURVEN. Ik ben trots op jullie. Heel slim om het dan even wat rustiger aan te doen. Even de accu opladen! Als ik misselijk ben van de auto eet ik een appeltje en ik ga even uit de auto en spring een paar keer flink op en neer. Dan komt je evenwichtsorgaan weer in balans. Misschien helpt het.......... Nog heel veel moois gewenst en lekker weer. Kus mama Hannie.

  • 19 November 2014 - 10:00

    Sabine:

    Klinkt echt weer superleuk meiden! Moet erg lachen om het idee dat Elmy struikelde haha! Zie het helemaal voor me! Geweldig dat jullie toch ook de skydive hebben gedaan! Onbeschrijfelijk!!!! Leuk het verhaal over het verkeer, dat herken ik echt heel erg! Ze zijn er zo aardig en sociaal! Nou meiden, laat je niet kisten door het weer, maar laat je betoveren door de mooie natuur. Misschien zijn jullie nu op het punt dat je aan jullie uitzicht gaat wennen, maar het is echt niet normaal hoor haha! Geniet! X Sab

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Nieuw zeeland!

Nog een paar weken en dan met een camper Nieuw-Zeeland ontdekken!

Recente Reisverslagen:

02 December 2014

verslag 10 laatste

25 November 2014

Verslag 9

21 November 2014

verslag 8

18 November 2014

Verslag 7

13 November 2014

Verslag 6
Dionne en Elmy

Actief sinds 21 Maart 2013
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 8483

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2014 - 05 December 2014

Nieuw zeeland!

22 Maart 2013 - 14 April 2013

Thailand!

Landen bezocht: