verslag 8 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Dionne en Elmy - WaarBenJij.nu verslag 8 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Dionne en Elmy - WaarBenJij.nu

verslag 8

Blijf op de hoogte en volg Dionne en Elmy

21 November 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Nieuw-Zeeland, 19/11/2014 -
Timaru- christchurch - Kaikoura

19/11
We komen steeds weer een beetje dichter bij het Noordereiland en dat betekent ook steeds dichter bij huis, aan de ene kant vinden we dat heerlijk! Naar onze vriendjes eigen bed douche en vooral een schone wc. Maar aan de andere kant het blijft hier prachtig en we blijven mooie dingen zien.
Vandaag zijn we naar de boulder rocks geweest dit zijn stenen die zijn opgebouwd uit kalksteen wat zich geleidelijk aan heeft opgehoopt op de bodem van de zee.Door erosie van de duinen komen ze nu langzaam vrij en zijn ze op het strand te zien. Het was erg mooi om te zien, gelukkig waren we er op tijd want we zaten in de auto en toen begon het toch te hagelen, ik heb echt nog nooit zulke grote hagelstenen gezien zo groot als erwten misschien wel groter, de straten waren er wit van. Gelukkig duurde het niet al te lang en kwamen we droog aan op een camping. Naja we hebben op het grasveld voor de camping gestaan want de camping was al dicht. En wat een lol hebben we die avond gehad zeg. Zit je te praten en te lachen met elkaar is ineens Elmy weg, zit ze naast de auto. Ook een onrustige nacht gehad die dag maar gelukkige gingen we de volgende dag niet lang rijden.

20/11/2014
Toen we richting Christchurch reden kwamen we een walleby farm tegen. Dit zijn een soort kleine Kangaroos die we eten hebben gegeven en een hele kleine wallaby hebben we vast gehad, de vrouw die dit runt Gwen is 70 jaar en doet het al 38 jaar. Het is echt een heel schattig vrouwtje en ze doet alles in haar eentje. Ze gaat al 38 jaar lang elke 3 uur de baby wallaby's melk geven ook in de nacht. Nou ik doe het haar niet na.
Nadat we bij de wallaby's zijn geweest. Zijn we richting een camping gereden, we vonden een gratis parkeerplaats waar je mocht staan bij een surfschool. ideaal en we hebben echt nog nooit zo lekker geslapen als we daar hebben gedaan.

22/11-2014
Vandaag in Kaikoura een boottocht gemaakt op zoek naar walvissen. We hebben 1 walvis gezien een pot vis. Ook wel Sperm whale genoemd hier in Nieuw-zeeland. Verder hebben we nog heel veel dolfijnen gezien. En het beste van alles ik was niet misselijk!! WauW ze hebben hier echt super goede pillen..heb er gelijk nog een paar gekocht voor als ik weer met de boot moet. GEWELDIG!
Vanavond gaan we weer terug naar het Noordereiland. Het weer hier is gelukkig beter en we hopen vanaf nu alleen nog korte broeken te gaan dragen!

Groetjes Dionne & Elmy

• 21 November 2014 - 23:44

Mama Hannie:

Dear daughters, Heel leuk om jullie verslag te lezen. Wat doen jullie veel verschillende dingen. Erg leuk. Ik ben heeeeeeel benieuwd naar jullie foto's. Geniet er nog een paar weken van en ik hoop dat het lekker weer wordt. Enjoy. Kuskus mama Hannie.

• 22 November 2014 - 07:56

Jolanda.....mams:

Hallo lady's..... Weer een nieuw verslag leuk om weer te lezen. Jullie hebben aardg wat kilometers achter de rug en mooie dingen gezien en gedaan!!!!! Nu al weer op de terug weg naar het Noordereiland, nou meiden op naar de mooie stranden met hoop ik heeeeeel mooi weer, nog een paar weken lekker genieten, ,,,,, dikke kus XXXXX mams jolanda en paps nico

• 22 November 2014 - 20:56

Oma Lenie:

Zo dames jullie hebben weer veel dingen gezien en gedaan je hebben al een groot stuk van Nieuw-Zeeland gezien . Ik hoop dat jullie van nu af mooi weer hebben dat zou wel fijn zijn. we hebben weer genoten van jullie verslag zo leuk om dat te volgen. Dionne en Elmy ga verder met jullie reis en veel plezier. Dikke kus opa en oma.xxx

• 24 November 2014 - 19:03

Marijkeluiten@live.nl:

Heerlijk weer zo'n verhaal van jullie. Voor ons is het alleen maar genieten om jullie verhalen te lezen. Voor jullie af en toe wel afzien om sommige dingen mee te maken. Maar nogmaals voor ons heerlijk om te lezen.
    En wat deed Elmy ineens naast de auto?? ha ha