Verslag 6 - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Dionne en Elmy - WaarBenJij.nu Verslag 6 - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Dionne en Elmy - WaarBenJij.nu

Verslag 6

Blijf op de hoogte en volg Dionne en Elmy

13 November 2014 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Nieuw-Zeeland, 12/11/2014
Montueka - Arturs Pass- Franz Josef

Daar waren we weer met een verhaaltje.. 10/11 was onze auto kapot en konden ze hem toch niet buiten zetten met als gevolg dat onze slaapplek een garage was. Lekker geslapen hadden we niet maar we hadden een slaap plek. De volgende dag kwam de dynamo en konden we weer gaan rijden. We hebben onze weg vervolgd naar Westport. Hier zijn we naar een strand geweest waar zeehonden waren, je kon alleen niet dichtbij komen wat wel jammer was. Onderweg gestopt bij de Buller Gorge Swingbridge en naar Punakaiki gereden waar we de beroemde pancake rocks gezien hebben. Hierna door naar een camping.. naja, camping kan je het niet echt noemen, meer een parkeerplaats met douches en toilet.

12/11 naar Arthurs Pass geweest, We waren aan het twijfelen of we er wel heen zouden gaan maar we hebben het toch maar gedaan. Het was erg mooi en we hebben een wandeling gemaakt waarbij we uitkwamen op een mooie grote waterval. Je moest er wel wat voor over hebben om er te komen namelijk 344 traptreden omhoog en dan nog aantal hellingen..echt waar ik dacht dat ik dood ging..
De weg naar Arthurs Pass was erg mooi, Veel bergen en terwijl de zon een beetje scheen zag je het sneeuw op de bergen liggen. De terug weg hebben we onwijs veel hagel en sneeuw gehad. Dus nu hebben we geloof ik alles wat je kan hebben van weersomstandigheid wel mee gemaakt.

Gister weer erg koud gehad met slapen er zat zelfs ijs op de vooruit. Maar vandaag was het heerlijk weer en hebben we een geweldige ice explorer gedaan.
Elmy en ik de koukleumen die we zijn, hadden onwijs veel lagen kleding aan getrokken. Nou ik kan je zeggen we hadden het behoorlijk warm daar boven op die berg. We kregen ook nog een broek en jas van de organisatie om aan te trekken en we kregen laarzen waar we spikes onder konden doen..weet even niet meer het goede woord ervoor haha. Maar die schoenen waar zwaar dat was niet normaal..

We zijn eerst met een helikopter naar de Franz Josef gletsjer geweest waar we een 3 uur durende wandeling gedaan hebben. Het was zwaar maar echt ontzettend gaaf. We hadden wel verwacht dat we door meer ijsgaten/gleuven zouden gaan maar dat mocht de pret niet drukken. Ik heb het onwijs leuk gehad en dat is het belangrijkste. Elmy was nog in een plas met water/ gesmolten ijswater gestapt dus haar voeten waren koud en nat. De gletsjer was al flink aan het smelten, soms hoorde we ineens gerommel en dan vielen er weer rotsen of ijsblokken van de berg. Gelukkig stonden we daar niet dichtbij. Na een lange wandeling een heerlijke tosti gegeten en we mochten gratis naar de hot Pools dus daar hebben we natuurlijk gebruik van gemaakt! En wat was het heerlijk!! We zijn weer helemaal schoon geweekt haha en onze spiertjes zijn weer heerlijk tot rust na al dat gewandel en slapen in een campervan! Want ik verlang wel steeds meer naar mijn eigen bed en eten van thuis!

Wij gaan zo heerlijk slapen zodat we morgen weer fit zijn en onze reis verder kunnen voortzetten naar fox gletsjer en mount Cook!

Doeidoei!

• 13 November 2014 - 09:12

Jolanda....mams:

Zo ik heb jullie verslag weer even zitten lezen,,, wat een avontuur was dit weer.
    De kapotte auto slapen op een brug in de garage,,, ppff je maakt wat mee zo.
    Met de helicopter naar die gletjers, heb de foto's van jullie gezien super mooi.
    Nou en dan nog even lekker schoon weken in de hot pools heerlijk. Helaas moet je nog even geduld hebben voor je je eigen douche en bed weer heb. Nou jullie gaan nu ik dit schrijf weer lekker slapen,,,, welterusten.!!!,!
    Op naar jullie volgende belevenis, geniet er van. Liefs mams xxx

• 13 November 2014 - 09:55

Marijke:

Heerlijk verhaal weer om te lezen. Kijk nu al uit naar de volgende. Wat een avonturen maken jullie mee. Is bijna niet te bevatten.
    Groetjes Marijke

• 13 November 2014 - 10:16

Nora:

Hoi meiden ,geweldig zo n reis en heel leuk jullie foto s en verhalen. geniet ervan en succes. Gr Nora

• 13 November 2014 - 12:48

Sabine:

Supergaaf meiden! Jullie hebben nu inmiddels wel een betoverend stukje natuur gezien! Geniet ervan! Dikke kus

• 13 November 2014 - 18:31

Mama Hannie:

Dappere dames, Wat zijn jullie aan het genieten zo te lezen en te zien. Het is geweldig om op zulke prachtige plekken te komen. Soms moet je er wat voor over hebben.....maar dan kom je ook ergens. Ben benieuwd naar het vervolg.